Kto choć raz nie marzył o długim relaksującym masażu ręka w górę. Z pewnością mało jest takich osób, bowiem kto choć raz doświadczył profesjonalnego masażu ten wie jaka to przyjemność dla ciała i relaks dla duszy. Dobrze wykonany masaż z pewnością potrafi niemal zdziałać cuda. Odpręża, relaksuje, rozluźnia mięśnie całego ciała.

Masaż to jednak nie tylko i wyłącznie relaks i przyjemność. Masaż ma również działanie lecznicze, potrafi przynieść ulgę w bólu. Oczywiście również, tak jak masaż relaksacyjny potrafi odprężyć, choć początkowo masując miejsca bolesne wcale nie musi to być przyjemne.

Kto może skorzystać z dobrodziejstw masażu leczniczego i gdzie można go wykonać?

Wykonać można taki masaż w Krakowie w gabinecie fizjoterapeuty, ale również i w innym miastach takie gabinety z pewnością się znajdują. Są to nie tylko gabinety prywatne, ale również takie które oferują masaż leczniczy wykonywany za darmo w ramach ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia.

Komu dedykowany jest ten typ masażu? Najczęściej z jego dobrodziejstw korzystają osoby które mają dolegliwości bólowe ze strony kręgosłupa. Najczęściej ból spowodowany jest siedzącym trybem życia, małą ilością ruchu, nadwagą, przeciążeniami jak również wadami postawy. Masaż leczniczy pomaga również przy ataku rwy kulszowej. Zalecany i stosowany jest on także w przypadkach napięcia mięśniowego które spowodowane może być stresem. Masaż pomocny jest jako forma rehabilitacji po złamaniach kości, zwichnięciach oraz skręceniach. Osoby leżące również korzystają często z pomocy fizjoterapeutów po to aby usprawnić krążenie krwi, zapobiegać odleżynom oraz przykurczom mięśni.

Ile czasu trwa masaż leczniczy?

Długość masażu zależna jest od tego na jakie schorzenie jest wykonywany, oraz na jakiej powierzchni ciała- czy jest to masaż częściowy, kręgosłupa czy może całego ciała. Znaczenie ma również stan zdrowia pacjenta. Najczęściej jedna sesja trwa od 45 do 60 minut (czasami krócej, zwłaszcza podczas pierwszych sesji). Warto uświadomić sobie, że dolegliwości bólowe nie ustępują od razu, nie znikają jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Trzeba czasu aby masaż przyniósł oczekiwane rezultaty. Nie wystarcza jedno spotkanie u fizjoterapeuty. Potrzeba najczęściej całej serii zabiegów. Średnio jest to od 5 do 10 masaży wykonywanych najlepiej dzień po dniu. Po wykonaniu takiego masażu lepiej jest nie przemęczać się, a dać szansę organizmowi na regenerację, na odpoczynek. Wskazane jest  oszczędzanie się, nie dźwiganie ciężarów, odpoczywanie. Organizm na czas wówczas aby się zregenerować i wówczas masaże przyniosą lepsze efekty.

Przeciwwskazania do masażu leczniczego

Podobnie jak w przypadku innych zabiegów tak i przy masażu leczniczym istnieją pewne przeciwwskazania. Powinny z niego zrezygnować osoby które mają problemy skórne typu dermatozy, krwotoki, rany itp. Ponadto nie wykonuje się masażu u osób które mają zmiany zakrzepowe, stany gorączkowe, nowotwory, kamicę nerkową, nadciśnienie oraz choroby pasożytnicze, wirusowe oraz bakteryjne. Panie również powinny zrezygnować z masażu w czasie menstruacji.