Nie istnieje wieczna młodość. Każdy kiedyś będzie w podeszłym wieku. Starość nie musi jednak być utrapieniem. Seniorzy mogą być aktywni i sprawni na co dzień. Coraz częściej otwierają się kluby seniorów mający na celu aktywizację osób starszych. Zadaniem takich miejsc jest to, aby ludzie na emeryturze nie zamykali się w czterech ścianach, aby wychodzili do świata, działali, spotykali się z innymi. Samotność nie jest dobra dla nikogo. Dobrze jest być między innymi ludźmi. Jeśli jednak zdrowie nie pozwala na pełną aktywność wówczas należy zadbać o to aby odzyskać dawny wigor i sprawność.

Z pomocą dla seniorów przychodzi fizjoterapia w Krakowie. Tam właśnie można zapisać się na zabiegi rehabilitacyjne dedykowane właśnie osobom  w podeszłym wieku.

Zadaniem tych zabiegów jest z pewnością poprawa działania układu nerwowego. Regularne zabiegi na pewno zwiększą koordynację ruchową, poprawia wydolność organizmu, rozluźnia mięśnie. Dobrze wyćwiczone ciało z pewnością zminimalizuje ryzyko upadków. Zabiegi przyniosą ulgę w bólu, poprawią wydolność układu oddechowego. Seniorzy aktywnie korzystający z zabiegów fizjoterapii są bardziej samodzielni i są w stanie poradzić sobie samodzielnie z większością codziennych czynności.

Aby zabiegi przyniosły oczekiwany rezultat powinny być wykonywane co najmniej dwa razy w tygodniu. Już po niedługim czasie można zaobserwować poprawę wydolności organizmu oraz większość sprawność ruchową.

Zabiegów z których mogą korzystać seniorzy jest sporo. Warto jest połączyć je z dzienną aktywnością fizyczną. Seniorom zwłaszcza służą energiczne spacery oraz lekka gimnastyka. Popularnością cieszą się ćwiczenia z piłką. Nie są one trudne do wykonania a wymagają jednak pewnego zaangażowania ze strony ćwiczącego.

Dla seniorów polecane są następujące zabiegi fizjoterapii:

– elektrostymulacja – wykorzystuje prąd impulsowy, jego zadaniem jest wywołanie skurczu w mięśniach.

– ultradźwięki, dające efekt mikromasażu- powstaje on na skutek fali uderzeniowej przechodzącej do tkanek- wywołuje to ciepło

– galwanizacja wykorzystująca prąd stały. Prądy mają działanie przeciwzapalne, przeciwobrzękowe oraz przeciwbólowe.

– jonoforeza jest to zabieg wykorzystujący prąd stały przy pomocą którego wprowadza się do organizmu leki przeciwbólowe bądź przeciwzapalne.

-laseroterapia- wykorzystuje działanie lasera oddziałującego na tkanki które są zmienione chorobowo.

– krioterapia – zabieg wykorzystujący działanie zimna

– prądy interferencyjne – zabieg z wykorzystaniem prądów

-magnetoterapia- podczas tego zabiegu tkanki poddawane są działaniu pola magnetycznego.

Wybór odpowiedniego zabiegu należy do lekarza który na podstawie stan zdrowia pacjenta dobierze mu odpowiednie dla niego zabiegi fizjoterapii. Zabiegi mogą być wykonywane bezpłatnie w ramach ubezpieczenia pacjenta w Narodowym Funduszu Zdrowia. Na takie zabiegi czeka się czasami dosyć długo. Jeśli komuś zależy na czasie może  skorzystać z pomocy fizjoterapeuty w prywatnym gabinecie, ale wówczas takie zabiegi będą płatne.