Ważnym elementem leczenia zmian w kręgosłupie zarówno tych reumatycznych czy zwyrodnieniowych są odpowiednio dobrane zabiegi rehabilitacyjne.

Zespoły bólowe kręgosłupa jest to plaga naszych czasów. Można by nawet rzec, że jest to choroba cywilizacyjna.

Przyczyniło się do tego wiele wynalazków, ułatwień w codziennym życiu. Mniej się ruszamy, więcej siedzimy, więcej rzeczy możemy zrobić nie wstając z fotela, kanapy. Dlatego też nasz kręgosłup na tym cierpi. Niewątpliwie przyczyniają się do tego również telefony komórkowe, gdzie przez nie coraz częściej pojawia się ból w kręgosłupie szyjnym.

Od dawna wiadomo jest że ruch to zdrowie. Nasz kręgosłup nie lubi siedzenia, stagnacji, ciągle w jednej pozycji, często niewygodnej, dlatego też coraz więcej osób zgłasza się do lekarza z bólami kręgosłupa. Jest to czasami uczucie napięcia, sztywne plecy, blokad w obrębie stawów, ograniczenie ruchomości stawów, mrowienie oraz drętwienie, jak również wynikające z tego różne problemy neurologiczne.

Wszystkie wymienione objawy są uciążliwe dla pacjenta jak również nie pozwalają swobodnie funkcjonować w codziennym życiu. Warto więc w odpowiedni sposób zająć się swoim kręgosłupem, tak aby zmniejszyć bądź całkowicie zniwelować dokuczliwe objawy.

Zabiegi rehabilitacyjne kręgosłupa można wykonać na przykład w Krakowie więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej https://fizjoter.pro/uslugi/rehabilitacja-kregoslupa zależnie od tego i jaki zakres bólowy dokucza pacjentowi przeprowadzane są różne zabiegi rehabilitacyjne. Są to nie tylko masaże, laser, prądy lecz również zabiegi rehabilitacyjne.

Mogą być

• kąpiele solankowe, ułatwiające wchłanianie dobroczynnych substancji,
  • kąpiele borowinowe które wykazują działanie przeciwbólowe oraz przeciwzapalne
  • często używana jest hydroterapia a ściśle mówiąc masaże natryskowe, wirowe bądź podwodne, mające działanie rozluźniające mięśnie.
  • do leczenia bólu kręgosłupa wykorzystywana jest również krioterapia, magnetoterapia a nawet ultradźwięki.

Wszyscy jednak fizjoterapeuci zgodnym głosem powtarzają, że ruch jest najlepszym lekiem na wszelkie bóle. Warto więc codziennie przez chociaż pół godziny pójść na spacer, tak aby rozruszać swoje ciało. Odpowiednio dobrany wysiłek fizyczny w zarówno pod kątem natężenia jak i rodzaju może pomagać w leczeniu bólów kręgosłupa. Stosować można specjalne ćwiczenia które niwelują ból. Warto zadbać o swoje plecy. Nie można dopuścić do tego aby już w młodym wieku cierpieć na przewlekłe bóle.

Warto umówić się na konsultację fizjoterapeutyczną. Czasami może zaistnieć potrzeba konsultacji lekarza ortopedy. Fizjoterapeuta zleca odpowiednio dobraną terapię manualną, fizykoterapię bądź masaż.

Indywidualnie dla każdego pacjenta dobierane są ćwiczenia. Niektóre ośrodki oferują ćwiczenia tzw. core stability z wykorzystaniem m.in. platformy SIGMA. Odpowiednio dobrana rehabilitacja jak również wykonywane ćwiczenia z pewnością wzmocnią gorset mięśniowy jak również poprawią stabilizację kręgosłupa a także wykształcą nawyk prawidłowej postawy ciała.