Masaż kojarzy się wszystkim z relaksem, odpoczynkiem, chwilą spokoju i wytchnienia. Cisza, delikatna muzyka i ciepłe dłonie masażysty potrafią zrelaksować spięte i zestresowane ciało każdego pacjenta. I jest to oczywiście prawda. Jednak masaż to nie tylko przyjemność. Masaż to również ulga wiele różnych dolegliwości również bólowych.

Istnieje bowiem wiele różnych rodzajów masażu. Nie jest to wyłącznie masaż klasyczny, relaksacyjny, ale masaże które mają różnego rodzaju działania. Masaż klasyczny jest podstawowym rodzajem masażu, który można wykonywać przy pomocy różnych technik- wówczas otrzymuje się różnego rodzaju efekty.

W gabinetach kosmetycznych oraz w salonach masażu to właśnie masaż klasyczny jest najczęściej wykonywany oraz najczęściej decydują się na niego klienci. Osoba masowana podczas takiego zabiegu odzyskuje wówczas energię, masaż pomaga jej uwolnić się od bólu, mięśnie zostają zregenerowane, ciało jest odprężone. Masaż klasyczny może mieć w działanie przeciwbólowe, lecznicze, ale również odchudzające. Masaż pomaga również na różnego rodzaju bóle. Nie wszyscy zdają sobie sprawę że masaż klasyczny potrafi również wpływać pozytywnie na układ trawienia, ale również na psychikę. Kilkadziesiąt minut w stanie relaksacji i odpoczynku pozwolą odpocząć i mają zbawienny wpływ na psychikę człowieka. Nie wszyscy wiedzą że masaż może zostać zlecony przez lekarza. Zarówno osoba starsza, student, uczeń, osoba młoda mogą uzyskać skierowanie na masaże lecznicze.

Takie skierowanie może przepisać lekarz dla studenta w Krakowie we Wrocławiu ale również w innych miastach. Wszystko zależy od tego czy lekarz rodzinny widzi wskazanie do przepisania masażu. Masaż należy do zabiegów fizjoterapeutycznych jest zalecany na pewne dolegliwości bólowe zwłaszcza dolegliwości bólowe ze strony kręgosłupa. Masaż klasyczny pobudza również pracę układu trawiennego, pomaga usuwać nadmiar wody z organizmu, jak również szkodliwe produkty przemiany materii. Ponadto przyspiesza krążenie krwi, dotlenia mięśni oraz skórę. Dłonie masażysty mają zbawienny wpływ na samą skórę. Do masażu wykorzystywana jest oliwka która dodatkowo nawilża skórę, sprawia że staje się ona gładsza oraz widocznie jędrniejsza. W zależności od tego jaki rodzaj masażu jest wykonywany masażysta używa olejków bądź kremów przeciwstarzeniowych, antycellulitowych bądź również rozgrywających. Masażem leczyć można również schorzenia ginekologiczne, schorzenia związane z narządami ruchu, mięśniami. Warto więc zainteresować się masażami udać się do fizjoterapeuty bądź nawet do swojego lekarza rodzinnego i zapytać go o rodzaje masażu czy można dostać na nie skierowanie czy taki masaż wykonuje się prywatnie czy jest refundowany z NFZ. Jeśli komuś dokuczają różnego rodzaju bóle powinien zainteresować się bliżej tematem masażu leczniczego.