Szybkie tempo życia, stres, codzienne problemy powodują często napięcia w ciele. Ciało jest spięte,mięśnie bolące. Pojawiają się bóle napięciowe bóle migrenowe, a także bóle lędźwiowo-krzyżowe. Stres może wywoływać wiele różnych dolegliwości bólowych. Z pomocą tutaj może przyjść masaż leczniczy.

Masowanie pleców oraz ramion pomaga w wielu różnych dolegliwościach. Dotyk wykorzystywano w masażu wywołuje uczucie odprężenia relaksu, prowadzi do dobrego samopoczucia. Wyróżnić można wiele różnych technik masażu. Wszystkie polegają na stosowaniu systematycznych ruchów uciskających, ugniatających bądź głaskających. Masaże mogą być również bardziej intensywne polegające na oklepywaniu skóry mięśn. Masaże można łączyć z różnymi innymi zabiegami leczniczymi. Masaże często łączone są z aromaterapii bądź też z hydroterapią. Taki masaż wykonywany jest po to, aby przyspieszyć powrót do sprawności fizycznej. W zależności od tego jaka część ciała dotknięta jest bólem zostaje ona w odpowiedni sposób w masowana. Celem masażu leczniczego jest zredukowanie napięcia mięśni, zredukowanie odczuwania dolegliwości bólowych, leczenie różnych chorób, jak również zapobieganie występowania różnych schorzeń.

Fizyczne oddziaływanie na organizm poprzez masaż, poprzez nacisk na tkanki często również ugniatanie, głaskanie czy rozcieranie wszystko to pomaga ciału odprężyć się, zrelaksować.

masaż leczniczy ostrowiec

Masaże lecznicze wykonywane są również u sportowców, u osób które mają pracę fizyczną, u osób które całe dnie spędzają na nogach, jak również tych którzy mają pracę siedzącą a przez to dolegliwości bólowe kręgosłupa.

Masaż klasyczny pozytywnie wpływa zarówno na ciało oraz na duszę przyspiesza przemianę materii, dobrze działa na układ krążenia, ujędrnia skórę wygładza ją, pomaga zlikwidować cellulit. Masaż trwa z reguły około 50 minut. Często pacjenci podczas masażu zasypiają doznają bowiem stan głębokiego relaksu. Masaż wykonywany jest kolistymi ruchami poczynając od stóp poprzez nogi pośladki a następnie plecy aż do karku (samego karku jednak się nie masuj).

Innym rodzajem masażu leczniczego jest na przykład masaż segmentarny który przynosi ulgę w przypadku rwy kulszowej oraz innych bólów neurologicznych. Jest on podobny do masażu klasycznego. Stosowane są w nim specjalnych chwyty. Masaż aromaterapeutyczny dodatkowo wykorzystuje olejki eteryczne, które nie tylko pięknie pachną ale również mają działanie relaksacyjne. istnieje również masaż rehabilitacyjny, który wykonywany jest po operacjach, ale i też po wypadkach. Wykonuje się go po to aby skrócić czas rekonwalescencji. Warto wspomnieć że jest to istotny element terapii łącznie z rehabilitacją ruchową.

W masażu rehabilitacyjnym najczęściej masuje się nogi, stopy, głowę dłonie oraz brzuch. Taki masaż oddziałuje na układ nerwowy,  na układ krążenia. Dzięki niemu można odzyskać prawidłowe funkcjonowanie mięśni i całego ciała.

Innym rodzajem masażu jest masaż podwodny oraz masaż wodny wirowy. Masaże takie łagodzą bóle reumatyczne oraz poprawiają krążenie krwi. Masaż podwodny wykonywany jest w wannie z wodą,  ciało masowane z przy pomocy wody pod ciśnieniem w tym przypadku również masaż rozpoczyna się od stóp i idzie w kierunku serca omijając brzuch oraz kręgosłup. W przypadku masażu wodnego wirowego woda wprawiona w ruch masuje całe ciało masaże takie wykonywane są przy mocy ciepłej ale nie gorącej wody.

To jaki masaż wybrać zależy od tego z jakim problemem przychodzimy do gabinetu. Fizjoterapeuta z pewnością doradzi odpowiednią terapię, aby najskuteczniej podziałać na zaistniały problem.