Nieszczęśliwe wypadki mogą się zdarzyć każdemu. Niestety nie da się ich przewidzieć. Czasami człowiek rozsądny, ostrożny może mieć wypadek nie ze swojej winy, ale z powodu braku wyobraźni drugiego człowieka. Częstą konsekwencją wypadków jest utrata zdrowia, a czasami nawet życia. Urazy powstałe na skutek wypadków mogą być naprawdę bardzo ciężkie. Według statystyk najczęstszym powodem śmierci wśród ludzi przed 40 roku życia są urazy głowy na skutek nieszczęśliwych wypadków (w 70% przyczyną jest uszkodzenie mózgu). Takie urazy są najbardziej niebezpieczne ponieważ są niestety często śmiertelne. W momencie wypadku w którym następuje gwałtowne przyspieszenie w ruchu głowy czaszka przemieszcza się zgodnie z kierunkiem działania siły niestety przemieszcza się ona szybciej niż jej zawartość czyli mózg człowieka. Dlatego też w takiej sytuacji uszkodzeniu ulega mózg. Ulega on stłuczeniu i uszkodzona zostaje tkanka nie tylko w miejscu przyłożenia siły lecz również po przeciwległej stronie, tam niestety powstaje podciśnienie. Zdarza się, że urazy głowy powstają na skutek z pozoru niegroźne wyglądających upadków na przykład upadku z łóżka. Powstają czasami wówczas niebezpieczne krwiaki. Zdarza się również i tak że podczas groźnie wyglądających wypadków samochodowych człowiek wychodzi z wypadku cało jedynie z otarciami.

Dlatego też na głowę należy szczególnie zawsze uważać. Podczas wypadku można dostać wstrząśnienia mózgu, złamania kości czaszki, stłuczenia mózgu, może pojawić się krwiak śródczaszkowy. Zaraz po wypadku zdarza się utrata przytomności które może właśnie świadczyć o powstałym urazie. Jeżeli utrata przytomności utrzymuje się powyżej 6 godzin wówczas można uznać że powstał ciężki uraz mózgu.Zdarza się że po wypadkach komunikacyjnych nie ma trwałych uszkodzeń mózgu. Mogą jednak występować częste i silne bóle głowy. Bóle głowy są bardzo dokuczliwym bólem. Powypadkowe bóle głowy mogą trwać kilka dni ale niestety równie mogą być występować przez kilka tygodni. Nie zawsze pacjenci potrafią sobie z nimi poradzić. Nie zawsze działają przepisane przez lekarza leki. W zależności od tego czym spowodowany jest ból głowy stosuje się różnego rodzaju terapie lecznicze. Jednym ze sposobów leczenia bólu głowy, również tych migrenowych, które nie powstały na skutek wypadku jest używanie toksyny botulinowej. Można dowiedzieć się u lekarza neurologa na temat tej metody leczenia. Stosuje się botox w Gliwicach ale nie tylko na Śląsku również w stolicy czy innych miastach. Botox wykorzystywany jest nie tylko do korekcji zmarszczek jak to większość ludzi się kojarzy, ale również do leczenia bólów głowy i okazuje się że jest to bardzo dobra metoda leczenia, skuteczna. Dlatego też jeżeli ktoś cierpi na bóle głowy nie tylko powypadkowe ale również migrenowe, napięciowe warto zapytać swojego lekarza o leczenie bólów głowy przy pomocy botoksu czyli toksyny botulinowej. Bóle głowy migrenowe wyglądają nieco inaczej niż zwykle bóle głowy czy te powypadkowe. Można je rozpoznać między innymi po tym, że czasami pojawia się tak zwane aura czyli przed oczami pojawiały się mroczki. Ponadto ból głowy migrenowy często jest jednostronny. Atak może pojawić się nagle, może być reakcją na zbyt ostre jasne światło bądź zbyt duży hałas. Różnica pomiędzy migreną a zwykłym bólem głowy odczuwalna jest również w intensywności bólu. Ból migrenowy trwa najczęściej od 4 do 72 godzin. Ból migrenowy mogą poprzedzać również zmiany nastroju o czym nie wszyscy wiedzą. Samemu atakowi często towarzyszy światłowstręt, ludności oraz wymioty jak również nadwrażliwość na dźwięk. Niestety dla pacjentów choroba migrena jest chorobą dziedziczną przekazywaną z pokolenia na pokolenie, dlatego też najczęściej jeśli ktoś choruje na migrenę to z pewnością ktoś w jego rodzinie również cierpi na tą dolegliwość. Częściej ataki migreny występują u kobiet. Często zbiega się ona również z okresem Spowodowane jest to przez spadek ilość estrogenów w organizmie. Warto próbować różnych metod. Człowiek nie jest skazany na życie w bólu przez całe życie. Jeżeli istnieje chociaż cień szansy na pozbycie się bólu warto jest próbować.