Wypadki chodzą po ludziach, szczególne często dotykają one dzieci, które jeszcze nie są świadome zagrożeń płynących z różnych stron. U dzieci często wypadki powodowane są brakiem wyobraźni. Dorosły człowiek ma świadomość co może stać się na przykład kiedy wejdzie na wysokie drzewo. Dziecko tego jeszcze nie rozumie, dlatego też o dzieci należy szczególnie dbać oraz tłumaczyć im, edukować je aby miały świadomość co jest dla nich bezpieczne, a co nie.

U dzieci często zdarzają się niestety złamania kości. Najczęściej przyczyną złamań jest po prostu groźny upadek. Niestety złamania bywają bardzo bolesne. Kiedy dziecku przydarzy się wypadek i upadnie bądź spadnie z wysokości, wówczas w takim przypadku kiedy płacze z bólu ręki bądź nogi należy udać się natychmiast do szpitala. Należy pamiętać o tym, aby unieruchomić złamaną kończynę, można to zrobić przy pomocy jakieś deseczki bądź innej sztywnej rzeczy. Jeśli jednak podejrzeniem jest, że u dziecka doszło do urazu kręgosłupa, nie wolno go ruszać ani przewozić samodzielnie do szpitala. Należy wówczas natychmiast wezwać pogotowie ratunkowe.

Dzieci często narażone są na złamania na śliskich powierzchniach, na przykład w zimie na lodowisku, podczas jazdy rowerem w lecie, podczas jazdy na rolkach, deskorolce czy również skacząc na trampolinach. Bolesny upadek może skończyć się złamaniem, wówczas czasami słychać nawet charakterystyczne strzyknięcie bądź trzask. Dziecko wtedy nie potrafi ruszyć ręką. Jeśli uszkodzona jest noga wówczas nie potrafi na niej nawet stanąć. Pojawia się obrzęk i przekrwienie jest to znak że może być złamanie, dlatego w takich wypadkach konieczna jest wizyta u lekarza. Często w takich przypadkach niezbędna jest pomoc chirurga. Chirurg dziecięcy w Warszawie ma niestety dużo pracy. Przyczynia się do tego dostępność do parków, trampolin, do skate-parków, gdzie niestety dosyć często zdarzają się wypadki, przy uprawianiu sportu. Kiedy już kończyna zostanie uruchomiona czyli usztywniona oraz o bandażowa na przykład z deseczką, linijką bądź ewentualnie kijkiem, trzeba ją zawiesić na temblaku i udać się do szpitala. Jeśli złamaniu ulegnie palec najlepiej okręcić go wraz z sąsiednimi palcami. Jeśli zniekształceniu uległa noga nie wolno jej na siłę prostować, jest to bardzo bolesne i może dokonać większego uszkodzenia. Nastawianiem złamanych kończyn zajmuje się tylko i wyłącznie lekarz. Jeśli dziecko jest na tyle duże, że może przyjmować środki przeciwbólowe wówczas warto jest podać tabletkę bądź ewentualnie dla mniejszych dzieci czopek przeciwbólowy. Nie powinno się podawać dodatkowo ani picia ani jedzenia ponieważ może się okazać że aby nastawić złamaną kończynę konieczne będzie znieczulenie ogólne bądź nawet czasami przeprowadzenie operacji. Nie wolno odwlekać wizyty u lekarza ponieważ mogą pojawiać się wówczas silne komplikacje w tym również niedokrwienie kończyny. Złamania niestety mają to do siebie że leczą się dosyć długo. Ponadto wymagają później rehabilitacji, dosyć długo. Samo unieruchomienie kończyny w zależności od rodzaju złamania to okres od dwóch do ośmiu tygodni. Niestety trzeba się liczyć z tym, że powrót do pełnego zdrowia oraz rehabilitacja będą dosyć długie.